Ofte stilte spørsmål

Kontakt oss

Bring

Vi er her for å hjelpe deg!

Her finner du svar på en rekke vanlige spørsmål om våre produkter, bestillingsprosessen, leveringstider, retur og reklamasjon, og bruk av nettbutikken.

1.0 Brukerkonto


Right caret 1.1 Hvordan registrer jeg meg som kunde?

Her viser vi deg hvordan du kan registrere deg som ny kunde, eller opprette en ny bruker hvis du allerede er registrert som kunde. All informasjon du oppgir behandles konfidensielt.

  1. Start registreringen: Klikk her Logg inn eller på «Logg inn» øverst til høyre i nettbutikken, og deretter på «Ny kunde/bruker».
  2. Velg registreringsalternativ: Velg det alternativet som passer deg best:
  • Eksisterende kunde: Jeg har et kundenummer hos Lyreco Norge AS og ønsker bruker-ID og passord.
  • Ny kunde: Jeg har ikke et kundenummer hos Lyreco.
Bekreft e-post: Du vil motta en e-post med en verifiseringskode. Koden er gyldig i 5 minutter og må legges inn for å aktivere kontoen.

Right caret 1.2 Hvordan logger jeg inn?
Hvis du allerede har et brukernavn og passord, følger du disse stegene:
  1. Start innloggingen: Klikk på «Logg inn» øverst til høyre eller på «Logg inn for å handle»- knappen med handlekurv-ikonet.
  2. Skriv inn opplysninger: Skriv inn ditt brukernavn og passord i pop up-vinduet som vises.
  3. Velg kundenummer: Hvis brukeren din har tilgang til flere kundenumre, vil det dukke opp et vindu som viser alle kundenumrene. Velg kundenummeret du skal bestille varer på.
  4. Velg leveringsadresse: Hvis det er registrert flere leveringsadresser på ditt kundenummer, vil du se disse i handlekurven. Velg riktig leveringsadresse før du fullfører bestillingen.
Hvis kundenummeret er merket som «opptatt», kan du fortsatt klikke på nummeret for å logge inn. Merk at den som er logget inn på samme nummer, vil bli logget ut.

Right caret 1.3 Hvordan blir jeg rewards-medlem?

Ved registering som ny kunde kan du velge «Jeg ønsker å melde meg inn i Lyreco Rewards og motta elektronisk kommunikasjon fra Lyreco». Dersom du allerede er kunde, men ikke medlem av Lyreco Rewards, kan du enkelt melde deg inn ved å logge inn på din brukerkonto

Gå til «Min Konto» øverst i nettbutikken, deretter til «Innstillinger», og huk av for «Medlem av kundeklubb».


Right caret 1.4 Hva gjør jeg hvis jeg har glemt eller ønsker å endre passordet?

Ved registering som ny kunde kan du velge «Jeg ønsker å melde meg inn i Lyreco Rewards og motta elektronisk kommunikasjon fra Lyreco». Dersom du allerede er kunde, men ikke medlem av Lyreco Rewards, kan du enkelt melde deg inn ved å logge inn på din brukerkonto. Gå til «Min Konto» øverst i nettbutikken, deretter til «Innstillinger», og huk av for «Medlem av kundeklubb». Hva gjør jeg hvis jeg har glemt eller ønsker å endre passordet?

  1. Glemt passord: Klikk her eller på «Logg inn» øverst til høyre i nettbutikken, og deretter på «Glemt passord». Vi sender et nytt passord til e-postadressen som er registrert på brukernavnet ditt.
  2. Endre passord: Gå til «Min Konto» øverst i nettbutikken, og deretter til «Innstillinger». Fyll inn feltene «Nytt passord» og «Bekreft nytt passord». Klikk på «Lagre» for å fullføre endringen.

Tips! Lagre passordet i nettleseren din for automatisk utfylling ved neste innlogging.


Right caret 1.5 Hvordan endrer jeg mine kontodetaljer?
  1. Gå til Innstillinger: Når du er innlogget, gå til «Min konto» og «Innstillinger».
  2. Endre personopplysninger: Her kan du oppdatere dine personopplysninger.

Right caret 1.6 Hvordan endrer jeg innstillinger i Min konto?

Under «Min konto» og «Innstillinger» kan du endre en rekke innstillinger. Følg trinnene nedenfor for å administrere dine innstillinger:

  1. Finn innstillingene: Gå til «Min konto», og deretter «Innstillinger» i menyen.
  2. Endre innstillinger: Her kan du blant annet:
    • Endre eller legge til faste referanser.
    • Bytte passord.
    • Velge hvilken katalog du møter ved innlogging.
  3. Bytt mellom bruker- og kundeinnstillinger: Innstillingene er delt opp i to segmenter: brukerinnstillinger og kundeinnstillinger. Du kan bytte mellom disse ved å bruke den første rullegardinmenyen.

Dette gir deg muligheten til å tilpasse kontoen din etter dine behov.


Right caret 1.7 Hva kan jeg endre under brukerinnstillinger?

Under brukerinnstillinger kan du gjøre flere tilpasninger:

  • Oppdatere kontaktinformasjon: Endre navn, telefonnummer og e-postadresse.
  • Bytte passord: Oppdater passordet ditt for økt sikkerhet.
  • Legge til faste referanser: Angi referanser som automatisk legges til i handlekurven og på bestilling.
  • Velge standardkatalog: Bruk rullegardinmenyen nederst for å velge hvilken katalog du vil se når du logger inn.

Husk å klikke på «Lagre» etter at du har gjort endringer!


Right caret 1.8 Hvordan bruker jeg kontaktskjemaet for kundeservice?

Kom i kontakt med Kundesenteret ved å klikke på «Kontakt oss». Velg deretter ønsket emne fra rullegardinmenyen på kontaktskjemaet. Fyll ut kontaktskjemaet med dine spørsmål eller tilbakemeldinger og trykk «Send» for å sende inn din henvendelse.


Right caret 1.9 Hvordan starter jeg en chat med kundeservice?

Bruk vår chatfunksjon for å komme raskt og enkelt i kontakt med vårt Kundesenter. Trykk på chatboblen som vises på høyre side av skjermen, og du vil bli koblet til en av våre kundebehandlere for å få svar på dine spørsmål eller tilbakemeldinger.


2.0 Finn frem i nettbutikken


Right caret 2.1 Hvordan finner jeg riktig katalog?
  • Åpne katalogfanen: Klikk på katalogfanen ved siden av søkefeltet for å se de tilgjengelige katalogene og varegruppene i gjeldende katalog.
  • Bytt katalog: For å bytte katalog, klikk på den katalogen du ønsker å bytte til. Valg av katalog påvirker også søkemulighetene.
  • Søk i valgt katalog: Du vil kun få treff på varer som finnes i den valgte katalogen. Eksempelvis vil du kun få opp miljømerkede varer hvis du velger «Miljøkatalog»

Right caret 2.2 Hvordan navigerer jeg i varegruppene?
  • Utvid en varegruppe: Klikk på pilen til høyre for gruppen for å utvide og se underkategorier.
  • Se varene i en gruppe: Klikk på varegruppenavnet for å se alle varer som finnes i den valgte gruppen.

Right caret 2.3 Hvordan finner jeg en vare med søkemotoren?

I nettbutikken finnes det flere måter å søke etter en vare på:

  • Søk etter varenummer: Skriv inn varenummeret i sin helhet.
  • Søk etter produktnavn: Skriv inn hele eller deler av produktnavnet. Dersom du for eksempel, søker etter «blokk», eller «papir» vil det gi flere resultater enn spesifikke søk som «rutete collegeblokk», eller «A4-papir med hull».
  • Søkeforslag: Når du skriver i søkefeltet, vil søkeforslag dukke opp basert på hvor nøyaktig ditt søk er.
  • Velg søkeforslag: Klikk på et av søkeforslagene som dukker opp, og trykk deretter på søkeknappen eller Enter-tasten.

Denne funksjonen hjelper deg med å finne produkter raskt og enkelt, uansett om du kjenner det eksakte varenummeret eller kun deler av produktnavnet.


Right caret 2.4 Hvordan bruker jeg filtrerings- og visningsalternativene?
  • Filtrer på attributterPå venstre side kan du filtrere på produkter basert på forskjellige attributter. Attributtene som vises, avhenger av varegruppen eller søket du har gjort.
  • Velg visningsalternativ: På høyre side kan du velge mellom listevisning og rutenettvisning for å se produktene på den måten som passer deg best.

Right caret 2.5 Hvor finner jeg oversikt over Lyreco sine kampanjer?

Klikk på "Logg inn". Øverst i menyen til venstre vil du se «Dine kampanjer», og få tilgang til aktuelle kampanjer, tilbud og rabatter.

Hvis du ikke finner informasjon om kampanjer på profilsiden din, kan du også sjekke Lyreco sin hovedside.


Right caret 2.6 Hvordan bruker jeg handlekurven?

Følg disse trinnene for å bruke handlekurven:

  1. Åpne handlekurvenKlikk på handlekurvikonet øverst til høyre.
  2. Vis hele handlekurven: Rediger din handlekurv ved å klikke på «Vis hele handlekurven».
  3. Rediger handlekurven:
    • Skriv inn artikkelnummeret i feltet for å justere antall eller legge til nye varer.
    • Du kan også fjerne eller endre eksisterende varer direkte her.

Dette gjør det enkelt å holde oversikt over varene dine før du fullfører bestillingen.


3.0 Bestilling og ordreoversikt


Right caret 3.1 Hvordan legger jeg inn en bestilling?
  1. Logg inn på din konto
    • Klikk på «Logg inn» øverst til høyre i nettbutikken og skriv inn brukernavn og passord.
  2. Søk etter produkter:
    • Bruk søkefeltet øverst på siden for å finne produktene du trenger, eller bla gjennom kategoriene for å se vårt utvalg Når du finner produktet du vil kjøpe, oppgir du ønsket antall og klikker på «Legg i handlekurv».
  3. Se gjennom handlekurven:
    • Klikk på handlekurvikonet øverst til høyre for å se gjennom produktene i handlekurven din. Sjekk at alle detaljer er korrekte, inkludert antall og valgte produkter
  4. Gå til kassen
    • Når du er klar til å fullføre bestillingen din, klikker du på «Gå til kassen». Kontroller leveringsadresse og betalingsinformasjonen. Sørg for at alle felt med rød stjerne (*) er fylt ut.
  5. Velg betalingsmetode
    • Velg ønsket betalingsmetode. Registrerte kunder kan velge faktura, mens gjester kan velge mellom kortbetaling eller Klarna. Deretter skriver du inn nødvendige betalingsdetaljer.
  6. Gjennomgå og bekreft bestilling
    • Se gjennom bestillingsdetaljene en siste gang for å sikre at alt er korrekt. Klikk på «Bekreft bestilling» for å fullføre kjøpet.
  7. Motta bestillingsbekreftelse
    • Etter at bestillingen er sendt, vil du motta en bestillingsbekreftelse på e-post med detaljer om din bestilling.

Right caret 3.2 Hvordan håndterer jeg flere leveringsadresser og kundenumre?

Hvis vi har registrert flere leveringsadresser på ditt kundenummer, vil disse vises i rullegardinmenyen under «Leveringsadresse» i steg to av handlekurven (Kundeopplysninger).

Har du tilgang til flere kundenumre på ditt brukernavn, vil du få opp en liste over disse når du logger inn.


Right caret 3.3 Hvordan kan jeg se tidligere bestillinger ved hjelp av ordreoversikten?

For å få oversikt over dine bestillinger, har vi samlet hele bestillingshistorikken din på én side. Følg disse trinnene for å bruke ordreoversikten:

  1. Finn ordreoversikten: Gå til «Ordrebehandling» og deretter til «Ordreoversikt» i menyen øverst på siden.
  2. Søk etter bestilling: Her kan du søke etter referanse, bestillingsnummer, fakturanummer og status innenfor et ønsket tidsintervall. Bestillingene vil listes nedover siden.
  3. Vis detaljer: Klikk på en bestilling i historikken for en mer detaljert visning. Her kan du også gjøre eventuelle korrigeringer. Bestillingen kan korrigeres frem til vi begynner å pakke din bestilling.
  4. Se øverst på siden: Øverst på siden vil du kunne se leveringsadresse, referanse og status.
  5. Se på linjenivå: På linjenivå vises leveringsnummer og fakturanummer, dersom varene er sendt og fakturert. Du kan klikke på leveringsnummeret for å spore din bestilling.
  6. Kopier bestilling: Nederst på siden finner du knappene «Kopier til handlekurv» og «Kopier til innkjøpsliste». Bruk knappene for å kopiere hele bestillingen til handlekurven eller til en eksisterende innkjøpsliste.

Right caret 3.4 Hvordan får jeg en PDF-kopi av faktura eller ordrebekreftelse?

Du kan enkelt bestille en PDF-kopi av bestillingsbekreftelsen og/eller fakturaen direkte i nettbutikken. Følg disse trinnene for å få en PDF-kopi:

  1. Finn bestillingen: Gå til ordreoversikten og klikk på den bestillingen du ønsker å se nærmere på.
  2. Bestill dokumentkopi: Klikk på «Bestill Dokumentkopi» nederst på siden.
  3. Velg dokument: Kryss av for om du ønsker en PDF-kopi av bestillingsbekreftelsen, fakturaen, eller begge deler.
  4. Fyll inn e-postadresse: Skriv inn e-postadressen du ønsker å motta dokumentet på.
  5. Send forespørselen: Klikk på «Send».

Du vil motta PDF-kopien av bestillingsbekreftelsen og/eller fakturaen i løpet av noen få minutter.


Right caret 3.5 Hvordan kan jeg få statistikk over mine bestillinger?

Vår nettbutikk tilbyr en statistikkfunksjon der du kan søke på datointervall eller artikkelnummer. Følg disse trinnene for å bruke statistikkfunksjonen:

  1. Gå til statistikk: Gå til «Min konto», og deretter til «Statistikk» i menyen.
  2. Velg kundenummer: Har du flere kundenumre? Velg det kundenummeret du ønsker å se statistikk for i rullegardinmenyen.
  3. Søk etter statistikk: Søk på varenummer og/eller tidsintervall og klikk på «Vis statistikk» for å se resultatet. Statistikken viser artikkelnummer, produktbeskrivelse, miljømerke, antall bestilt og sum.
  4. Eksporter statistikk: Du kan også eksportere resultatet til en CSV-fil ved å klikke på «Eksporter statistikk».

Dette gir deg oversikt over dine bestillinger og analyse av dine kjøp.


Right caret 3.6 Hvordan får jeg oversikt over mine restordre?

Hvis du trenger en oversikt over eventuelle restordrer, kan du følge disse trinnene:

  1. Gå til «Ordrebehandling», og deretter til «Restordre».
  2. Legg in dato og klikk «Søk»
  3. Hvis det finnes restordre, vil de listes med varenummer, beskrivelse, bestillingsnummer, bestillingsdato, forventet leveringsdato og sum.

4.0 Innkjøpslister


Right caret 4.1 Hvordan bruker jeg innkjøpslister?

I vår nettbutikk kan du benytte deg av innkjøpslister slik at du enkelt kan finne tilbake til varer du kjøper regelmessig. Slik oppretter du en liste:

  1. Finn innkjøpslistene: Gå til «Ordrebehandling», og deretter til «Innkjøpslister» i menyen øverst på siden.
  2. Se innholdet i en liste: Klikk på en eksisterende liste for å se hva den inneholder.
  3. Opprett en ny liste:
    • Klikk på «pluss-tegnet (+)».
    • Skriv inn ønsket navn på listen.
    • Klikk på «Lagre».

Right caret 4.2 Hvordan legger jeg til varer på en innkjøpsliste?

Det finnes flere måter å legge til varer på en innkjøpsliste:

  1. Legge til varer direkte fra listen:
    • Gå til innkjøpslisten din.
    • Skriv inn varenummeret i neste ledige felt.
    • Klikk på «Oppdater liste» eller trykk Enter.
  2. Legge til varer fra søkeresultat- og vareinformasjonssiden:
    • På søkeresultat- eller vareinformasjonssiden finner du knappen «Legg i innkjøpsliste».
    • Klikk på knappen for å se navnene på dine eksisterende innkjøpslister.
    • Klikk på listen du ønsker å legge varen til. Hvis du har mange lister, kan du bruke søkefeltet for å finne riktig liste.
  3. Legge til varer fra handlekurven:
    • I handlekurven finner du knappen «Legg i innkjøpsliste» nederst på siden.
    • Klikk på knappen og velg ønsket liste.

Right caret 4.3 Hvordan bruker jeg innkjøpslisten ved bestilling?

Følg disse trinnene for å bruke innkjøpslisten ved bestilling:

  1. Gå til innkjøpslisten: Naviger til din innkjøpsliste i nettbutikken.
  2. Velg artikler:
    • For å legge til alle artiklene i listen, marker alle artiklene.
    • For å velge enkeltprodukter, klikk på den lille boksen til høyre for artikkelnavnet.
  3. Legg til i handlekurv: Klikk på «Legg i handlekurv» for å flytte de valgte varene til handlekurven.

5.0 Betaling


Right caret 5.1 Hvilke betalingsmetoder aksepteres?

Registrerte bedriftskunder blir fakturert automatisk ved bestilling. Gjestebrukere kan benytte kortbetaling eller Klarna som betalingsmetode.


Right caret 5.2 Hvordan får jeg oversikt over mine transaksjoner og fakturaer?

Hvis du ønsker å se åpne fakturaer og/eller kreditnotaer, kan du følge disse trinnene:

  1. Gå til transaksjonsoversikten: Gå til «Ordrebehandling», og deretter til «Transaksjonsoversikt» i menyen.
  2. Søk på datointervall: Her kan du søke etter transaksjoner innenfor et ønsket datointervall.
  3. Se transaksjonene: Du vil kunne se en oversikt over dine åpne fakturaer og kreditnotaer.

Hvis du ønsker en PDF-kopi av en faktura eller kreditnota, viser vi deg hvordan du bestiller dette i en egen seksjon.


Right caret 5.3 Hvordan benytter jeg en rabattkode ved bestilling?
  1. Velg produkter: Legg de produktene du ønsker å kjøpe i handlekurven.
  2. Gå til handlekurven: Klikk på handlekurvikonet øverst til høyre for å åpne handlekurven.
  3. Legg til rabattkode: Under varene i handlekurven vil du finne et felt merket «Legg til kampanjekode». Skriv inn rabattkoden i feltet. Merk at rabattkoden må være identisk som koden som er oppgitt for å fungere. Vær oppmerksom på bruk av små eller store bokstaver.
  4. Aktiver rabatten: Klikk på «Legg til» for å aktivere rabatten.
Vær oppmerksom på eventuelle vilkår og betingelser som gjelder for rabattkoden, for eksempel utløpsdato eller minimumskrav for kjøp. Sørg også for å skrive inn rabattkoden før du fullfører betalingen.

6.0 Levering


Right caret 6.1 Hvordan vet jeg om min ordre er sendt?

Du vil motta en e-postbekreftelse med sporingsinformasjon når din bestilling er sendt.

Har du noen spørsmål utover dette? Bruk gjerne vår chatfunksjon for å komme raskt og enkelt i kontakt med vårt Kundesenter. Trykk på chatboblen som vises på høyre side av skjermen, og du vil bli koblet til en av våre kundebehandlere for å få svar på dine spørsmål eller tilbakemeldinger. Du kan også kontakte vårt Kundesenter på e-post kundesenter@lyreco.com eller på telefon +47 02272 / +47 22 32 95 00 for ytterligere hjelp.


Right caret 6.2 Hva er fraktkostnadene?

For bestillinger under 1000 kr tilkommer et fraktgebyr/miljøgebyr på 250 kr.

Vi oppfordrer våre kunder til å samle varer i større bestillinger da dette bidrar til å redusere miljøpåvirkningen og transportkostnadene, samtidig som det sikrer en mer effektiv og bærekraftig leveringsprosess.


Right caret 6.3 Hvor lang er leveringstiden?

Leveringstiden varierer avhengig av leveringssted og tilgjengelighet på produktene. Standard leveringstid er mellom 1-3 virkedager etter at bestillingen er behandlet.

Merk! Leveringstiden kan påvirkes av helger, offentlige helligdager og ytre faktorer. Du vil motta en e-post med sporingsinformasjon når din bestilling er sendt, slik at du kan følge med på leveringen.

Right caret 6.4 Hvordan oppdaterer/endrer jeg leveringsadressen min?
  • Permanent adresseendring: Send en e-post til med de nye adressedetaljene. Vi vil oppdatere informasjonen i systemet vårt.
  • Adresseendring for en spesifikk bestilling: Ring vårt Kundesenter på +47 02272 eller +47 22 32 95 00 så snart som mulig.

Right caret 6.5 Hvordan legger jeg inn en ønsket leveringsdato for min bestilling?

Hvis du av spesielle grunner ikke ønsker standard levering for din bestilling, kan du velge en ønsket leveringsdato.

  1. Registrer bestillingen: Gå til «Kundeopplysninger» når du har lagt inn en bestilling.
  2. Velg leveringsdato: Under «Utsendelsesdato», velger du ønsket dato i kalenderen.
Vær oppmerksom på at ønsket leveringsdato kan avhenge av lagerstatus og leveringssted. Hvis du har spesifikke behov eller spørsmål, kan du kontakte vårt Kundesenter.

7.0 Retur og reklamasjon


Right caret 7.1 Hvordan returnerer jeg min bestilling?
  1. Gå til «Kundesupport» i menyen og velg «Retur/Reklamasjon».
  2. Skriv inn riktig bestillingsnummer, eller bruk «Vis alle ordrer» for å finne bestillingen i ordreoversikten.
  3. Marker varen/varene du ønsker å returnere eller reklamere på. Du kan også velge hele bestillingen ved å markere øverste boks.
  4. Klikk på «Retur/reklamasjon» nederst på siden.
  5. Velg «Nytt produkt» eller «Refusjon», og fyll ut begrunnelse for returen.
  6. For returer, oppgi antall kolli. Ved transportskader, last opp bilder av skadene.
  7. Klikk til slutt på «Send».

Right caret 7.2 Hva skal jeg gjøre hvis jeg har mottatt feil vare?
  1. Gå til «Kundesupport» i menyen øverst på siden.
  2. Velg alternativet for «Retur/Reklamasjon».
  3. Skriv inn bestillingsnummeret ditt og klikk på «Vis bestillingsdetaljer».
  4. Marker varen/varene som du har mottatt ved en feil.
  5. Klikk på «Retur/reklamasjon» nederst på siden.
  6. Velg alternativet som indikerer at du har mottatt feil vare.
  7. Legg inn kontaktinformasjon, og beskriv feilen. Dersom det er nødvendig, last opp bilder som dokumenterer feilen.
  8. Klikk på "Send" for å fullføre prosessen.

Vårt Kundesenter vil deretter ta kontakt med deg, og sikre at du får riktig vare så raskt som mulig.


Right caret 7.3 Hvordan går jeg frem dersom jeg ønsker å reklamere på en vare?

Dersom du ønsker å reklamere på en vare, ber vi deg følge disse trinnene:

  1. Gå til "Kundesupport" i menyen øverst på siden.
  2. Velg alternativet for «Retur/Reklamasjon».
  3. Skriv inn riktig bestillingsnummer, eller bruk «Vis alle ordrer» for å finne bestillingen i ordreoversikten.
  4. Når du har funnet riktig bestilling, marker varen du ønsker å reklamere på.
  5. Klikk på «Retur/reklamasjon» nederst på siden.
  6. Velg alternativet som passer best til reklamasjonen, og oppgi nødvendig informasjon.
  7. Dersom det er behov for å returnere varen, oppgi antall kolli og last opp eventuelle bilder av skaden.
  8. Klikk på ‘’Send’’ for å fullføre prosessen.

Vårt Kundesenter vil deretter behandle reklamasjonen din og hjelpe deg så raskt som mulig.


Din tilbakemelding er viktig.

Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss, og setter pris på dine tilbakemeldinger. Kontakt oss gjerne dersom du har spørsmål, eller forslag til forbedringer. Det vil hjelpe oss med å gi våre kunder en bedre opplevelse.